Internship in the Royal Institute for Cultural Heritage (KIK-IRPA) in Belgium: notes and reflections

Authors

  • Giovana E. Jaspersen Centro Instituto Nacional de Antropología e Historia INAH Yucatán

DOI:

https://doi.org/10.30763/Intervencion.2012.6.77

Keywords:

KIK-IRPA, internships, wood sculpture

Abstract

This paper aims to provide a general overview of my internship from 2010-2011 at the Polychromed Wood Sculpture Workshop of the Royal Institute for Cultural Heritage in Brussels, Belgium (KIK-IRPA). It tackles, in a general way, the conformation and development of this institution and its internships, as well as the activities carried out during this time and the reflections that were generated from the internship as a result of the comparison between restoration in Mexico and Belgium.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Giovana E. Jaspersen, Centro Instituto Nacional de Antropología e Historia INAH Yucatán

Licenciada en restauración de bienes muebles (Escuela de Conservación y Restauración de Occidente ECRO,México), con la tesis “La restauración como una intervención sociocultural: herramientas y consideraciones metodológicas”; licenciada en gestión cultural (Universidad de Guadalajara UDEG, México). Ha trabajado en diferentes proyectos de restauración orientados especialmente a esculturas policromadas y retablos. Cuenta con experiencias de asesoría y participación en diferentes proyectos de investigación y difusión del patrimonio cultural en México. Entre 2010 y 2011 realizó una estancia de perfeccionamiento en el taller de conservación, restauración e investigación de escultura en madera policromada del KIK-IRPA, Bélgica. Desde marzo de 2012 es restauradora de base adscrita al Centro INAH Yucatán (México).

Published

2013-06-12

How to Cite

Jaspersen, G. E. (2013). Internship in the Royal Institute for Cultural Heritage (KIK-IRPA) in Belgium: notes and reflections. Intervención, (6), 70–75. https://doi.org/10.30763/Intervencion.2012.6.77

Issue

Section

Reflexión desde la formación